Koh Phi Phi 3 t/m 9 december - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi 3 t/m 9 december - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi 3 t/m 9 december

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 December 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

ABOUT KOH PHI PHI
Koh Phi Phi... Tsja, wat zal ik daar eens over zeggen? We hebben hele leuke dagen gehad, maar ook verveling gekend.
Het is een klein eiland met in het midden een smal gedeelte waar ook eigenlijk alles plaats vind. De winkeltjes, het uitgaan en aan beide kanten het strand. Meer dan dit is er eigenlijk ook niet.

AANKOMST
Dinsdag avond half 6 kwamen we in de stromende regen aan. Bij de pier stonden mannetjes te wachten die je konden helpen bij het zoeken naar accommodatie. We wisten al waar we naar toe wilden en dat mannetje kon ons wel helpen daar te komen. Eerst hostel gebeld en betaald, toen kwam er een ander mannetje die ons backpacks in een karretje deed met een zeiltje er overheen en die moesten we maar volgen door de regen en drukke straatjes die helemaal blank stonden. Al een hele belevenis. Zo kwamen we bij ons 'thuis' voor de komende 6 nachten.

BUCKETS
Na het eten gingen we gelijk maar de drukke straten verkennen. Overal winkeltjes en kraampjes met souveniers en eten. Veel restaurantjes en kroegen. En toen zagen we de welbekende buckets. Het woord zegt het al: een emmertje gevuld met drank. Vaak fris, redbull en een fles vodka, rum o.i.d. Natuurlijk moesten wij dit ook proberen! Zoooo... dat is niks voor mij! Zoete bende wat gigantisch naar goedkope alcohol smaakt. Wij naar de supermarkt om nog maar een extra cola en redbull te halen om dit giftige zooitje een beetje te verdunnen. Dit was beter.
Dus toen de eerste op was gingen we stoer voor een 2e. Deze was zowaar nog smeriger, dus weer verdunnen. Ik trok het echt niet, dus toen we in de zee aan het zwemmen waren heb ik hem 'per ongeluk' laten vallen..

SEA BY NIGHT
Aangezien de buckets wel aanslagen hadden we plotseling heel erg zin om te zwemmen. En laat dit nou gewoon zomaar kunnen op een eiland. Heerlijk hoe warm het water 's nachts nog is! In een aangeschoten bui domme foto's gemaakt, om daarna ons hostel maar op te zoeken.

REGEN, REGEN EN REGEN
Een paar dagen hebben we veel regen gehad, en omdat hier eigenlijk niks te beleven valt is dat met regen nog erger! Naar het strand had geen zin en bij het zwembad liggen werd hem ook niet. Verder is de wifi hier niet goed genoeg om nog even wat programma's terug te kijken. En een lekkere wandeling is ook niet fijn in de regen. Bijna alle mogelijkheden van dit eiland heb ik nu wel gehad..

SINTERKLAAS & KING'S BIRTHDAY
5 december, Sinterklaas, maar ook de verjaardag van de Thaise koning. Dit gingen we natuurlijk vieren. Sinterklaas dan he ;) overdag gingen Tineke en ik opzoek naar kadootjes en hebben we een gedicht gemaakt. In ons hostel zouden we ergens zitten, om de kadootjes uit te pakken, maar het bar gedeelte was al dicht, i.v.m. de koning. Ook waren bijna alle kroegen vandaag dicht uit respect voor de koning. Hmmm.. dan vieren wij Nederlanders dat toch heel anders...
Toen we een soort koffie/thee tentje hadden gevonden konden we daar wel zitten, maar er werd ons verteld dat de keuken al dicht was en dat we vandaag geen alcohol konden bestellen.
Gedichten voor lezen en kadootjes uitpakken en zo was Sinterklaas eigenlijk al snel voorbij. Maar dat had nog een reden...

VOEDSELVERGIFTIGING?!
Na het avond eten begonnen ons beide magen gelijk al te borrelen. Toen we op het terrasje zaten ging Tineke eerst snel naar de wc en ik daarna ook maar. Sinterklaas was geweest, dus maar rap terug naar het hostel.
Ik heb de hele nacht op de wc gezeten en overgegeven. Dat laatste was absoluut niet fijn, omdat ik een pittige pasta als avondeten had en dat dus steeds via m'n neus weer naar buiten moest. Ik was wel klaar met een neus die steeds in de fik stond!

TOERISTISCHE DINGEN DOEN
Toen het weer eindelijk opgeknapt was en het niet alleen maar regende konden we eindelijk leuke dingen doen. Een vette klim naar het viewpoint. Daar zie je hoe dun het strookje wat de twee gedeelten van het eiland samenbrengt is. Heel bekend van alle foto's haha.
Ook hebben we een halve dag tour gedaan met een longtail boat naar onder andere monkey beach (aapjes spotten in de bomen), snorkelen en Maya Bay, bekend van de film 'The Beach'

GOEDE STAPAVOND
Zaterdagavond gingen we helemaal los in het nachtleven. Naar de bananabar waar we gelijk een rondleiding kregen van een jongen die achteraf iets te vol van zichzelf en zijn eigen leven was, maar ons wel goed introduceerde. Daarna ging het stappen verder op het strand. We waren zo verstandig om niet mee te doen met het touwtje springen met brandende touwen en ook niet om op hoge palen te klimmen voor een mooi uitzicht, maar waar mensen ook lelijk van af vielen. Wel vonden wij het nodig om nog even een duik te nemen in de zee. Dat hoort er nou eenmaal bij. Heerlijk avondje gehad!

MIJN GOEDE DAAD
Terug bij het hostel kwam ik een jongen tegen met wie ik eerder had gesproken. Hij was verdwaald, en dat was hij zeker! Zijn hostel zat namelijk helemaal aan de andere kant van het eiland. Op blote voeten heb ik hem veilig door de donkere straatjes thuis gebracht. Hij was me zeer dankbaar, maar vond het geen fijn idee dat ik alleen terug moest lopen. Maar ik had hem verzekerd dat ik hier absoluut geen problemen mee had.
Toen ik nog geen halve minuut terug liep kwam ik 3 andere jongens tegen waarvan er ook 1 verdwaald was. Ook weer flink uit de richting, want hij moest juist naast ons hostel zijn. Dus ik zei dat ik hem wel thuis zo brengen. Hij zei: 'jij brengt mij thuis en ik bescherm jou onderweg.' Deal!
Dus weer door de donkere straatjes, zegt hij tegen mij dat hij het best eng vind en bang is dat hij elk moment kan worden aangevallen. Ja, serieus, een grote brede kerel die dat tegen mij zegt.. dus ik zei: 'we doen het anders, ik breng je thuis EN ik bescherm je onderweg!' Dit vond hij een goed idee haha!
Ook hij was erg blij met mijn hulp. Daarna kon ik dus met een gerust hart gaan slapen.

OPVALLENDE FEITJES
Er zijn veel fietsers op dit eiland en die fietsen dus ook door de drukke straatjes. Eigenlijk is het een wonder dat we nog geen ongeluk hebben gehad. Het grappige is dat de fietsen allemaal van mini formaat zijn en het merendeel roze is. Zelfs stoere mannetjes fietsen op Hello Kitty fietsen!
Behalve fietsen is er nog een ander vervoersmiddel. De 'hand kar' zal ik hem maar noemen. Grote karren waarmee de spullen worden vervoerd. 'S avonds zijn ze helemaal vol geladen met vuilnis, maar dan ook echt helemaal. Een heel gevaarte!
Aangezien die karren nogal een ruimte in beslag nemen, hoor de de hele dag: 'pie pie!' Omdat ze geen toeter hebben schreeuwen ze het zelf maar. Om gek van te worden.
Nog een puntje wat wel heel opvallend is, is dat er zoveel mensen hier met verband lopen. Er gaat geen dag voorbij zonder verband te zien. Ik ga er van uit dat er toch ongelukken gebeuren door het drukke verkeer hier en dat het nachtleven met alle vuurshows niet zo veilig is.
Mensen vinden het hier heel normaal om korting te geven. Als zelf niet af dingt doen zij het wel voor jou. Ik ging een armband je kopen en vroeg hoe duur deze was, zegt ze tegen mij: '200, but I can give you discount if you want?' Wie zegt daar nou nee tegen..
Laatste puntje, het gigantische contrast van mooie stranden en natuur tegenover de plekken waar veel rommel ligt, waar huizen op instorten staan, of nog aan het opbouwen zijn en de plekken met gigantische stank dat je denk dat je op een vuilnisbelt bent beland.

Zo, eerst wel weer genoeg! Wij gaan kijken of er een longtailboat gaat naar het kleine eilandje Koh Jum. Absoluut niet toeristisch en back tot basic.

Kus, Ingrid







  • 09 December 2013 - 11:32

    Anna:

    Leuk weer een mooi verhaal, foto's zien er goed uit kunnen wij ook mee genieten van jullie avonturen :) lekker genieten daar! Xx

  • 09 December 2013 - 16:17

    Ida:

    Zit nog helemaal in jou verhaal. Moet de foto s nog goed bekijken. Helemaal vergeten ha ha.
    Heb net het vorig verhaal pas gelezen. Succes verder.XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6142

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Januari 2014

2 maanden Thailand

21 Oktober 2007 - 12 Mei 2008

Site's van reis Australie

Landen bezocht: