Koh Samui 29 decmber t/m 2 januari - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu Koh Samui 29 decmber t/m 2 januari - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu

Koh Samui 29 decmber t/m 2 januari

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

HAPPY NEWYEAR!
Ik hoop dat iedereen een goede en veilige jaarwisseling heeft gehad en ik wens jullie nog een goed en gezond 2014! (Een beetje laat, maar door de drukte en slecht internet ging het even niet sneller.)
Ons oud&nieuw was niet zo spectaculair. Dat kan natuurlijk aan onszelf liggen, omdat we er al niet heel veel zin in hadden. We wisten ook niet zo goed waar we nou naartoe moesten.
Tot een uurtje of 11 hebben we op ons balkonnetje gezeten, om daarna richting strand te gaan waar alle kroegen zitten. Daar aangekomen was het al behoorlijk druk, maar iets voor 12 kon je er bijna niet meer lopen. (daar was ons fullmoon party niks bij)
Bij ons was het al 12 uur op het horloge, maar er werd helemaal niet afgeteld, iets wat toch echt wel bij oud&nieuw hoort. Tineke en ik hadden elkaar dus maar op ons eigen teken nieuwjaar gewenst. Kort daarna werden we een beetje aan de kant gedrukt, want het bleek dat we naast gigantisch veel vuurwerk stonden en dat werd nu afgevuurd. Jaaaaa, dat was toch echt wel oud&nieuw! We stonden gewoon letterlijk onder prachtig vuurwerk! En als je naar de rest van het strand keek zag je dat er langs de hele kustlijn verpletterend vuurwerk was. Dit was wel heel indrukwekkend.
We hebben nog de sfeer van het stappen proberen op te snuiven, maar voor die sfeer was het veel te druk. We zijn maar vroeg op bed gegaan.

ABOUT KOH SAMUI
Koh Samui is het een na grootste eiland van Thailand. Na een paar dagen op Koh Samui geweest te zijn kan ik zeggen dat ik het geen leuk eiland vind. Het is echt massatoerisme hier, overal is lawaai, er is geen rustig plekje te bekennen, de straten stinken en het is smerig, er hangt geen leuke sfeer en eigenlijk had ik na Koh Tao gelijk weer een kleine cultuurshock te pakken toen we hier aankwamen.
Ons hotel is van binnen prima. Voor het eerst hebben we een keer een koelkastje op ons kamer en weer eens een goeie warme douche. We hebben zelfs een balkonnetje en op het eerste gezicht lijkt het uitzicht mooi als je de palmboom vanuit de kamer ziet. Kijk je verder, dan kom je er achter dat het de enige palmboom is op een soort bouwplaats. Ook hier is overal lawaai..

ANGTHONG NATIONAL PARK TRIP
Het enige wat we echt wilden doen, en wat verschillende mensen ons ook aanraden te doen was het Angthong national park. Kort gezegd; 42 kleine eilandjes in de zee.
Met z'n allen op de boot naar het eerste eiland. Niet zeeziek dankzij de pilletjes, maar wel de hele heen reis geslapen. Bij het eerste eilandje aangekomen ging de helft kayaken, wij hadden dit niet bij ons tour, dus moesten wachten. Er zou een viewpoint op dit eiland zijn, dus ging ik vragen waar die was. Bleken we op en ander eilandje te zijn i.v.m. het weer, dus was er echt niks te doen voor ons.
Een heerlijke lunch op de boot en op naar het tweede eiland. Hier was wel een viewpoint, wat ook wel heel mooi was! Ook zouden we hier snorkelen, maar dat ging ook niet door, vanwege het weer...
De terugweg op de boot heb ik ook nog maar een dutje gedaan. Jullie snappen hoop ik wel dat ik de tour een beetje tegen vond vallen?
Het uitzicht was prachtig hoor, maar ik had toch wel verwacht dat we echt tussen alle 42 eilandjes door zouden varen, of dat er op z'n minst nog wat anders te doen was.

BIG BUHDA WANDELING
Omdat het strand vlakbij ons eigenlijk niet zo mooi was en super lawaaierig hadden we op nieuwjaarsdag bedacht dat we naar het Big Buhda Beach zouden gaan. Het plattegrondje vertelde ons dat het zo'n 2 km was, dus dat konden we wel lopen.
Ik weet niet welke route we gelopen hebben, maar toen we bij het vliegveld waren, en al een heel stuk hadden gedaan, waren we nog niet eens op de helft. Wij nog even dapper doorzoeken, maar op een gegeven moment toch maar vragen. bleek dat we 5km van ons hotel waren en nergens een big buhda te bekennen..
Toen maar terug gelopen. Ik vind het heel frustrerend om niet te weten waar je bent en dat je een kaartje hebt die niet klopt. We hadden een andere route terug genomen, want dat gaven de borden aan, maar ik begon steeds meer te twijvelen. Toen we bijna de moed hadden opgegeven, moe en bezweet waren en een taxi zouden nemen,liepen we zo ons straat in..
Nooit een big budha gezien, maar wel de verdere dag heerlijk genoten op 'ons' 'lelijke' strand. Na zo'n wandeling hadden we dat toch wel echt verdiend!

REIS NAAR CHIANG MAI
Het pakket van de duikcursus was inclusief terugreis naar Bangkok. Het maakte niet uit vanaf welk eiland, dus konden we deze mooi gebruiken vanaf Koh Samui. Natuurlijk hadden we vertraging, maar daar keken we niet raar van op. Ons boot zat namelijk vol en we moesten wachten op de volgende.
Vanaf de boot konden we gelijk in een bus stappen, maar we hadden niet verwacht dat deze ons nog geen anderhalf uur later bij een gigantisch drukke busstop zou droppen. Bleek dat we over moesten stappen en nog 2 uur wachten.
Vanaf daar ging de reis voorspoedig en kwamen we 5 uur 's ochtends in Bangkok aan.

Een maand geleden hadden we nog in de planning om tussendoor nog een paar daagjes in Bangkok te blijven, maar nu wilden we zo snel mogelijk naar Chiang Mai. Ook omdat Alex en Abbi daar nu nog waren en die wilden we nog even zien voordat ze vertrekken.
Bij een boekingsbureau probeerden we een ticket te regelen, maar naar lang wachten kwam hij er mee dat er alleen nog plek was in de avondbus. Dat betekend nog 12 uur rondzwerven in Bangkok met backpack en niet veel slaap gehad te hebben. Hier hadden we absoluut geen zin in!
We hebben een tuktuk gepakt die ons naar het busstation zou brengen. Maar hopen dat hij het goed begrepen heeft, want dat weet je hier nooit! Een half uur later kwamen we bij het station aan en liet hij ons zien waar we tickets naar Chiang Mai konden halen. We waren alweer een stuk blijer.
Helemaal blij waren we toen er nog plaatsen waren voor de 9 uur bus, dat betekende nog maar 2,5 uurtje wachten.
Eenmaal in de bus ging de reis gewoon lekker relaxed door. Onderweg nog een lunch gehad en 19.00 kwamen we aan in Chiang Mai. Daar zijn we nu nog steeds en hier vertel ik volgende keer over.

Is het een beetje vol te houden met het weer in Nederland? Kan ik dat straks wel aan als ik weer terug kom? We hebben hier nog steeds elke dag tempraturen boven de 30 graden.

Dikke kus Ingrid xxx

• 10 Januari 2014 - 12:21

Wilma Vd Heuvel:

Weer een erg leuk verhaal.
    Geniet er nog ff van
    xxx

Voor de tijd van het jaar is het hier ook erg warm, Ze zeggen dat volgende week de winter begint,!!!!