Bangkok 27 t/m 30 november - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu Bangkok 27 t/m 30 november - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Kramer - WaarBenJij.nu

Bangkok 27 t/m 30 november

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 December 2013 | Thailand, Bangkok

Na bijna een week eindelijk een verhaaltje uit Thailand.

DE REIS
We hebben een goede reis gehad met een tussenstop van een kleine 3 uur op Abu Dhabi. Een vliegveld waar eigenlijk niks te beleven is, maar waar we wel een relaxte ligstoel bemachtigd hadden.

CULTUURSHOCK
Rond 8 uur 's avonds Thaise tijd kwamen we aan op Bangkok. (Het is hier 6 uur eerder dan in Nederland) Met gelijk al een heerlijke temperatuur van 32 graden. Met een pendelbus zijn we naar het station gebracht om vervolgens over te stappen in de bus naar Koa San Road. We hadden geen idee hoe lang dat zou duren, maar toen we al bijna 2 uur onderweg waren begonnen we toch te twijvelen of ze ons wel goed verstaan hadden. Even later waren we er en werd in gebrekkig engels en vooral met handgebaren verteld welke richting we op moesten.
We liepen in de richting van de drukte, maar voelden ons niet fijner. Alleen maar Thaise mensen, geen backpackers te bekennen. Een stank die het best te omschrijven is als iets tussen pis en dood. En er lagen allemaal mensen in tentjes en gewoon op straat te slapen of te liggen. Het gebied was afgezet en er was een groot podium. Toen beseften we ons dat we waarschijnlijk tussen de demonstraties beland waren.
Hier hadden we dus echt geen zin in! Te warm gekleed, zware backpack, moe en geen idee waar we waren. We zijn verschillende kanten op gelopen tot dat we er blijkbaar zo radeloos uitzagen dat er 2 vrouwen naar ons toe kwamen en vroegen of ze ons konden helpen? JA!
Ze hebben een tuktuk voor ons geregeld die ons wel naar de goede straat brachten en vanuit daar hebben we naar een hostel gezocht. Voor de eerste nacht maar een iets relaxter 2 kamerhotel.

BANGKOK
De eerste echte dag in Bangkok zijn we eerst opzoek gegaan naar een goedkoper hostel. 9 personen op een kamer, prima!
Verder hebben we deze dag een beetje gepland als rustdag, gebruikt om te wennen, rondgelopen enkijken wat we na Bangkok allemaal willen doen. Lekker op een terrasje gezeten met ons Thailandboekjes en kaarten erbij. Ook hebben we de eerste dag gelijk maar even gebruikt gemaakt van een voetmassage, gewoon, omdat het kan.
Toen we later op de middag wat aan het ronddwalen waren kwam er een thaise mand op ons af. Hij vroeg waar we naartoe gingen en voor we het wisten had hij een hele route voor ons uitgestippeld en een tuktuk voor ons geregeld die ons naar 3 stops zou brengen en op ons wachten. Dat voor 20 baht (minder dan 50 cent)
stop 1 was een tempel en stop 3 was ook een tempel. Stop 2 was en ander verhaal. Waarschijnlijk door miscommunicatie dacht de man dat we naar een toeristinformatie wilden, dus gingen we daar ook naartoe. Dit was niet helemaal die bedoeling. De vrouw daar probeerde ons ook van alles aan te smeren, waar we helemaal geen zin in hadden. Op een gegeven moment was Tineke het zo zat dat ze gefrustreerd weg liep. Dit was natuurlijk DE kans voor mij om daar ook weg te komen. Haha, hier hebben we achteraf nog even flink om gelachen.
's avonds hebben we een drankje gedaan op Koa San Road, maar om het echte nachtleven te bezoeken had ik nog niet veel zin in. Bij terugkomst in het hostel stond er ons iets vreemds te wachten. De eigenaar, Harri, waarmee we al eerder had gepraat was er nu nog steeds, maar volgens mij met iets meer drankjes op. Hij reageerde heel anders en begon zelfs heel kleverig te doen, te knuffelen en probeerde ons zelfs te zoenen. Hier hadden we dus echt geen trek in, dus gingen maar tandenpoetsen en op bed. Waar hij ons ook naartoe volgde. Tijdens het tandenpoetsen probeerde hij me nog duidelijk te maken dat ik aan het begin van de avond wel mooi was, maar nu niet meer. Hier had ik dus absoluut geen boodschap aan. Ik weet niet wat ik toen gedaan had, maar hij liep scheldend weg ('You fucking asshole!") volgens mij kan hij niet tegen afwijzingen..

WAT EEN GEREGEL
De volgende dag heb ik maar schijnheilig het slotje van de locker terug gegeven. In nog meer gesprekken met hem had ik natuurlijk geen zin.
Ook maar gelijk door naar een ander hostel. Spotgoedkoop voor een 4 persoonskamer.
Tineke ging vandaag voor een pedicure ik voor een rug,nek,schoudermassage. Toen begon de ellende..
Het is net of ze me expres pijn wilde doen en ik had moeite niet te gaan schreeuwen. Een beetje pijn kan ik best handelen,maar steeds weer op die zelfde plek, dit was verre van ontspanning! Massage zou ik het ook niet willen noemen, marteling is een beter woord. Serieus.. Mocht ik geheimen hebben, had ik ze haar gelijk verteld! Jullie snappen nu wel dat ik dit natuurlijk niet nog een keer ga doen he.
Op een terrasje hebben we nog duidelijkere plannen gemaakt voor het vervolg van de trip, hierna zijn we naar een toeristnbureau gegaan om dit allemaal te bespreken. Om een lang verhaal kort temaken. (we hebben er namelijk 3,5 uur gezeten) We gaan in december het zuiden doen (waar alle eilanden zijn) en hebben dit nu voor het grootste gedeelte geregeld. In januari doen we het noorden en dat gaan we andere keer nog regelen.
Bij betaling hadden we vette problemen met het pinnen! veel pinautomaten accepteerden ons pas niet, dus bij de 4 die ik geprobeerd had lukte het eindelijk, maar toen zaten we met een maximaal wat we per week kunnen opnemen. Het komt er opneer dat we niet genoeg hadden om dit nu allemaal in 1x te betalen. Gelukkig konden we regelen dat we de duikcursus die we later gaan doen dan ook pas hoeven te betalen.
De jongen die ons geholpen heeft heeft dat ook vol passie gedaan. Hij wilde echt het beste voor ons, dus ook dat we veel van de eilanden zouden zien! Eigenlijk heb ik best wel bewondering voor mensen die zo gepassioneerd met hun werk bezig zijn. Hij was er echt goed in en maakte ons ook heel enthausiast. Hierna kon het echte reizen beginnen zeg maar.

Na zoveel geregel deze dag was ik ook bek af, dus lekker vroeg op bed. Maar na 3 uur slaap werd ik wakker en heb ik nog minstens 2 uur klaar wakker gelegen. Ja hoor, toch een jetleg.. Ik ben maar uit bed gegaan en heb tot half 7 's morgens nog wat geschreven om daarna nog 2 uurtjes te kunnen slapen.

LAST DAY BANGKOK
Vooral veel praktische zaken die we steeds al uitstelden geregeld vandaag. Denk aan een simkaart regelen voor in Thailand.
We wilden wel meer doen, maar steeds hadden we niet genoeg tijd of het geld er niet voor over. Daarom hadden we besloten om nog wat door Bangkok te wandelen en plekjes gezien waar we nog niet eerder waren geweest, om vervolgens op een terrasje te ploffen met een kopje thaise thee.

GOING TO PHUCKET
Om 16.30 moesten we weer bij het toeristinformatie zijn om daar opgehaald te worden door een pendelbus die ons vervolgens naar de nachtbus naar Phucket zou brengen. Zo gezegd, zo gedaan (alleen duurde alles wel wat langer dan verwacht.) De volgende dag kwamen we 8 uur 's ochtends aan in Phucket.

Hierover verteld ik volgende keer. Ik zit achter een super trage computer die mijn verhaal de eerste keer niet eens wou laden, dus hoop dat het nu wel goed gaat. Vandaar ook dat de foto's op facebook nog even moeten wachten.

Hier gaat alles dus goed, we maken veel mee. Te veel om allemaal uitgebreid in deze blog te vertellen. En ik geniet vol op! Ik hoop dat het met jullie ook zo goed gaat!

Kus Ingrid

  • 03 December 2013 - 17:57

    Marion Swets:

    Beste vakantie gangers.

    Leuk verhaal hoor maar je begrijpt wel dat ik dubbel lach om het stukje van de masage, zag het al helemaal voor me... Nou geniet met volle tuigen meis, tot je volgend verhaals.

    groetjes marion.

  • 03 December 2013 - 23:14

    Sietske:

    Fijn om je verhaal te lezen. Die nekmassage en de gevoelens daarbij waren herkenbaar.
    Lekker genieten van jullie reis.

  • 04 December 2013 - 14:22

    Ida :

    Super leuk verhaal. Houd die enge mannetjes maar uit jullie buurt. Ik zie al weer uit naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6143

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Januari 2014

2 maanden Thailand

21 Oktober 2007 - 12 Mei 2008

Site's van reis Australie

Landen bezocht: